JAV gynybos departamentas yra didžiulė organizacija. Jame ne tik dirba milijonai tarnybų narių ir šimtai tūkstančių civilių darbuotojų, bet ir turi didžiausią pasaulyje karinį biudžetą, kuris naudojamas pirkti ir prižiūrėti daugiau įrangos, nei gali tilpti į vieną pastraipą.
Daug ką reikia derinti. Įvairių DOD agentūrų operatoriai turi priimti sprendimus, kaip planuoti savo veiklą, koordinuoti išteklius ir neviršyti biudžeto įvykiams, kurie gali būti ginčijami – nesvarbu, ar tai būtų uraganas, ar priešas.
Praėjus dvejiems metams po inkubavimo, Virdžinijoje įsikūręs startuolis „Defcon AI“ surinko 44 mln.
Apsvarstykite oro mobilumo komandą, JAV oro pajėgų komandą. Planuodami oro transportą operatoriai turi atsižvelgti į daugybę kintamųjų: turimus orlaivius, reikalingų įgulų skaičių, vietas įguloms ilsėtis, kur pasipildyti degalų, atitinkamus aerodromus, krovinių tvarkymo vietas. „Defcon AI“ teigia, kad sukūrė programinės įrangos rinkinį, leidžiantį priekinės dalies operatoriui nustatyti šiuos parametrus „ir tada paleisti programinę įrangą“, – „TechCrunch“ sakė „Defcon“ įkūrėjų vyriausiasis strategijos pareigūnas ir į pensiją išėjęs JAV oro pajėgų generolas Paulas Selva. Programinė įranga iš esmės veikia pagal šiuos parametrus arba įvestis, kad sukurtų geriausią planą, įskaitant išlaidų lenteles, išteklių reikalavimus ir tvarkaraštį.
Tokio tipo planavimas yra pakankamai sudėtingas geriausiomis aplinkybėmis, tačiau krizės metu gynybos operatoriai net neturi prabangos per dieną paskirstyti savo išteklius. Čia atsiranda „Defcon AI“.
„Turėjau visus darbus, kuriems mes iš tikrųjų darome įtaką“, – sakė Selva. Per savo ilgą karinę karjerą Selva turėjo daugybę titulų, įskaitant Oro mobilumo vadovybės, kuri prižiūri beveik visą oro pajėgų orlaivių parką, vadą. Vėliau jis tapo JAV Transporto vadovybės, kuri koordinuoja transporto misijas visame pasaulyje, įskaitant tas, kurios pristatomos laivais, sunkvežimiais, traukiniais ir kitomis transporto priemonėmis, vadu. Prieš išeidamas į pensiją 2019 m., prezidentas Barackas Obama jį paskyrė Jungtinio štabo viršininkų vicepirmininku.
2022 m. jis įkūrė „Defcon“ kartu su Yisroel Brumer ir Grant Verstandig, abu „Red Cell Partners“ steigėjais. Red Cell turi įdomų modelį: įmonė daro vidines investicijas, bet taip pat inkubuoja įmones (įskaitant Defcon), dažnai nustatydama perspektyvius verslininkus, kurie galėtų joms vadovauti. Kartais verslininkai kreipiasi į „Red Cell“ dar nesukūrę įmonę, o įmonė tvarko tokius dalykus kaip valdybos kūrimas, teisiniai, žmogiškieji ir finansiniai klausimai, kol įmonė auga.
Kalbant apie „Defcon“, Silva teigia, kad įmonė pradėjo veikti „dėl to, kad oro mobilumo komanda suformulavo misijos poreikį, kurio neįvykdė pramonė“. Trijulė „kalbėjo apie tai, ar mes manėme, kad tai yra išsprendžiama problema, ir… mūsų intuicija buvo tokia, kad tai yra matematiškai ir programiškai išsprendžiama problema, bet mes turime tai padaryti kitaip“.
Brumer ir Verstandig turi savo įspūdingus kilmės dokumentus. Prieš prisijungdamas prie Red Cell, Brumeris dirbo Pentagone laikinai eidamas OSD/Cape (gynybos sekretoriaus biuro, sąnaudų vertinimo ir programos vertinimo biuro) direktoriaus pareigas. sakė, ir biudžeto pateikimo proceso prižiūrėtojas. Verstandig yra verslininkas, kuris per Red Cell inkubavo arba išplėtė įmones, įskaitant Rally Health ir gynybos startuolį Epirus.
„Defcon AI“ yra nukreipta į „didžiausio sudėtingumo“ problemą, sakė Brumeris. Paleisties sistema sujungia skirtingus algoritmus, įskaitant mašininio mokymosi ir matematinio optimizavimo algoritmus, kad imituotų tam tikrą scenarijų ir sukurtų geriausią logistinį rezultatą, kad jį atitiktų. Pradiniuose produkto kūrimo etapuose „Defcon“ naudojo sustiprinimo mokymosi algoritmus, kuriems nereikia duomenų, tačiau bendrovė teigia, kad dabar ji gauna vis daugiau duomenų, kuriuos teikia DOD, kad galėtų maitinti programinę įrangą. Operatoriai taip pat gali pasirinkti, ar sistema imituoja, kaip priešas gali sutrikdyti operacijas, ir gali nurodyti optimizuoti įvairius kintamuosius, pvz., greitį ir ekonomiškumą.
Bendrovė uždirbo apie 15 milijonų JAV dolerių pagal vyriausybės sutartis ir pristatė gamybinę versiją, kuri buvo panaudota realiai operacijai su Air Mobility Command praėjus mažiau nei dvejiems metams nuo įkūrimo. Bendrovė šiuo metu sertifikuoja programinę įrangą, kad būtų galima tvarkyti įslaptintą, slaptą informaciją, kad išplėstų jos naudojimą DOD ir kad ji galėtų gauti dar daugiau duomenų. Ji taip pat plečiasi, įtraukdama sunkvežimius, traukinius ir laivus į planavimo ir modeliavimo programinę įrangą.
„Defcon“ neplanuoja sulėtinti greičio. Bendrovė mato dar daugiau taikomųjų programų visoje DOD, kur jos programinė įranga gali pakeisti veikimą, o Brumer teigė, kad taip pat mato „labai stiprų produkto paklausos signalą“ iš privataus sektoriaus. Apskritai bendrovė teigia, kad glaudus bendradarbiavimas su galutiniais vartotojais padės sukurti geresnį produktą ir tikrą konkurencinį pranašumą priešingose situacijose.
„Operatyviniai planuotojai iš tikrųjų bando įvertinti riziką savo vadams“, – sakė Selva. „Jie tikriausiai yra skeptiškiausia sprendimų palaikymo priemonių auditorija, todėl jei galite su jais bendradarbiauti, pasieksite geresnių rezultatų.