Daugelis baiminosi, kad 2024 m. rinkimus paveiks dirbtinio intelekto sukurta dezinformacija ir galbūt tai nulems. Nors kai kurių buvo galima rasti, jų buvo daug mažiau, nei tikėtasi. Tačiau neleiskite, kad tai jūsų apgautų: dezinformacijos grėsmė yra reali – jūs tiesiog nesate taikinys.
Taip bent jau sako Orenas Etzioni, ilgametis dirbtinio intelekto tyrinėtojas, kurio pelno nesiekianti organizacija „TrueMedia“ stebi generuojamą dezinformacijos impulsą.
„Kadangi trūksta geresnio žodžio, yra daugybė gilių padirbinių“, – neseniai interviu „TechCrunch“ sakė jis. „Kiekvienas iš jų atlieka savo tikslą, o kai kuriuos mes žinome geriau nei kitus. Leiskite pasakyti taip: už kiekvieną dalyką, apie kurį iš tikrųjų girdite, yra šimtas, kurie nėra skirti jums. Gal tūkstantis. Iš tikrųjų tai tik pati ledkalnio viršūnė, kuri patenka į pagrindinę spaudą.
Faktas yra tas, kad dauguma žmonių, o amerikiečiai labiau nei dauguma, yra linkę manyti, kad tai, ką jie patiria, yra tas pats, ką patiria kiti. Tai netiesa dėl daugelio priežasčių. Tačiau dezinformacijos kampanijų atveju Amerika iš tikrųjų yra sunkus taikinys, turint omenyje gana gerai informuotus gyventojus, lengvai prieinamą faktinę informaciją ir spaudą, kuria pasitikima bent jau didžiąją laiko dalį (nepaisant viso priešingo triukšmo).
Mes linkę galvoti apie gilias klastotes kaip apie vaizdo įrašą, kuriame Taylor Swift daro arba sako tai, ko ji nenorėtų. Tačiau iš tiesų pavojingos gilios klastotės yra ne įžymybių ar politikų, o situacijų ir žmonių, kurių negalima taip lengvai atpažinti ir atremti.
„Didžiausias dalykas, kurio žmonės nesupranta, yra įvairovė. Šiandien mačiau vieną Irano lėktuvą virš Izraelio“, – pažymėjo jis. Tai neįvyko, bet negali būti lengvai paneigtas ten, kur nėra ant žemės. „Jūs to nematote, nes nesate „Telegram“ kanale ar tam tikrose „WhatsApp“ grupėse, bet milijonai yra.
„TrueMedia“ siūlo nemokamą paslaugą (per žiniatinklį ir API), skirtą atpažinti vaizdus, vaizdo įrašus, garso įrašus ir kitus elementus, kaip netikrus ar tikrus. Tai nėra paprasta užduotis ir negali būti visiškai automatizuota, tačiau jie pamažu kuria pagrindą tiesos medžiagos, kuri grįžta į procesą.
„Mūsų pagrindinė misija yra aptikimas. Akademiniai etalonai (vertinant netikrą žiniasklaidą) jau seniai buvo perbraukti“, – aiškino Etzioni. „Mes mokomės dalykų, kuriuos įkėlė žmonės iš viso pasaulio; matome, ką apie tai sako skirtingi pardavėjai, ką apie tai sako mūsų modeliai, ir padarome išvadą. Kaip tolesnius veiksmus, mes turime teismo medicinos ekspertų grupę, kuri atlieka išsamesnį ir lėtesnį tyrimą ne dėl visų elementų, bet dėl reikšmingos dalies, todėl turime pagrindinę tiesą. Mes nepriskiriame tiesos reikšmės, jei nesame visiškai tikri; vis tiek galime klysti, bet esame daug geresni už bet kurį kitą vienintelį sprendimą.
Pagrindinė misija yra kiekybiškai įvertinti problemą trimis pagrindiniais būdais, kuriuos nurodė Etzioni:
- Kiek ten yra? „Nežinome, tam nėra „Google“. Matote įvairių požymių, kad jis yra paplitęs, bet labai sunku, o gal net neįmanoma tiksliai išmatuoti.
- Kiek žmonių tai mato? „Tai lengviau, nes kai Elonas Muskas kažkuo dalijasi, matote, „10 milijonų žmonių tai matė“. Taigi akių obuolių skaičius lengvai siekia šimtus milijonų. Kiekvieną savaitę matau daiktus, kurie buvo peržiūrėti milijonus kartų.
- Kiek tai turėjo įtakos? „Tai galbūt pats svarbiausias. Kiek rinkėjų neatėjo į rinkimus dėl netikrų Bideno skambučių? Mes tiesiog nesame pasirengę to įvertinti. Slovakijos kampanija (dezinformacinė kampanija, nukreipta į ten esantį kandidatą į prezidentus vasario mėn.) buvo paskutinė, o tada jis pralaimėjo. Tai galėjo nulemti tuos rinkimus“.
Visa tai yra vykdomi darbai, kai kurie tik prasidedantys, pabrėžė jis. Bet jūs turite kažkur pradėti.
„Leiskite man padaryti drąsią prognozę: per ateinančius 4 metus mes tapsime daug įgudę tai išmatuoti“, – sakė jis. „Nes mes privalome. Šiuo metu mes tiesiog bandome susidoroti.
Kalbant apie kai kuriuos pramonės ir technologinius bandymus, kad sukurtos laikmenos būtų akivaizdesnės, pavyzdžiui, vaizdų ir teksto vandens ženklai, jie yra nekenksmingi ir galbūt naudingi, bet net nepradeda išspręsti problemos, sakė jis.
„Kaip aš sakyčiau, nenešk vandens ženklo į kovą su ginklu“. Šie savanoriški standartai yra naudingi bendradarbiavimo ekosistemose, kur kiekvienas turi priežastį juos naudoti, tačiau jie mažai apsaugo nuo piktybinių veikėjų, norinčių išvengti aptikimo.
Visa tai skamba gana siaubingai, ir taip yra, tačiau patys reikšmingiausi rinkimai pastarojoje istorijoje įvyko be didelių AI apgaulių. Taip yra ne todėl, kad generatyvinė dezinformacija nėra įprasta, o todėl, kad jos tiekėjai nemanė, kad reikia dalyvauti. Ar tai jus gąsdina labiau ar mažiau nei alternatyva, priklauso nuo jūsų.