Nors AI koduojantys pradedančiosios įmonės, tokios kaip „Cursor Close“ antakių auginimo raundai vos trejų metų egzistavimo metu, Replito kelias į 3 milijardų dolerių vertę buvo ne kas kita, o greita. Generaliniam direktoriui Amjadui Masadui, kuris nuo 2009 m. Kuria programų demokratizavimo įrankius, tai yra raumenų istorija per kelis nesėkmingus verslo modelius, metus, įstrigusius toje pačioje pajamų plokščiakalnyje, ir praėjusių metų skaičiavimas, kuris privertė jį sumažinti pusę savo darbuotojų.
Tai daro tai, kas nutiko toliau, nuostabiau. Anksčiau šį mėnesį „Bay Area“ įmonė uždarė 250 mln. Tačiau Masadui ši akimirka yra kažkas daugiau nei pagaliau įgyvendinant finansinę trauką. Tai 16 metų apsėstumo kulminacija.
„Mūsų misija visada buvo ta pati“, – pasakojo Masad man naujausiame „TechCrunch“ „StriclyVC Download Podcast“ epizode. „Iš pradžių mes sakėme, kad norime, kad programavimas būtų prieinamesnis, o po to šiek tiek pakilome. Mes pasakėme, kad sukursime milijardą programuotojų.“
Tai sąmoningai drąsiai – kokia antraštė! -Bet tai taip pat kažkas, ką Masadas, palestinietis-Jordanianas, visą savo karjerą siekė. Kaip jis pasakoja, jis atvyko į JAV 2012 m. Po to, kai jo atvirojo kodo kodavimo projektas pradėjo atkreipti dėmesį-įskaitant „New York Times“ akį. Tačiau jis padarė programavimą prieinamesnę nuo tada, kai 2009 m. Savo pirmąją internetinę kodavimo patirtį kaupė, kai jis buvo ankstyvas inžinierius „Startup Codecademy“, pradedant nuo to, kas tapo masiškai internetine atvirų kursų (MOOC) revoliucija. (Jo kodas taip pat varė „CodeCademy“ varžovą „Udacity“, kuris buvo įkurtas 2012 m., Praėjus vieneriems metams po „CodeCademy“, įkurtos „Codecademy“.)
Vis dėlto paversti šią viziją perspektyviu savo paties verslu pasirodė daug sunkiau, nei jis tikėjosi. Replitas buvo įkurtas 2016 m., O aštuonerius ilgus metus įmonė stengėsi rasti produkto rinkos tinkamumą. „Galbūt pasiekėme 2,83 mln. „Ir taip skaudu.
Bendrovė bandė parduoti mokykloms („be galo sunku“, – pažymėjo Masad), važiuodamas dviračiu per skirtingus verslo modelius, ir stebėjo, kaip kiekvienas stabilizavosi maždaug tuo pačiu kukliu pajamų lygiu.
Pakeliui „Replit“ sukūrė sudėtingą debesų kūrimo aplinkos ir „kelių žaidėjų kodavimo“ infrastruktūrą ir bendradarbiaujantį redagavimą, panašų į „Google“ dokumentus, bet programavimą. Tačiau techniniai laimėjimai nebuvo paversti pajamų augimu, o pernai, kai įmonė buvo 130 darbuotojų ir deginant grynaisiais, Masad teigė, kad jis turėjo priimti skausmingą sprendimą. „Aš pažvelgiau į mūsų nudegimą ir pažvelgiau į mūsų pažangą mūsų pajamų diagramoje, ir tai tiesiog neturėjo jokios prasmės. Verslas nebuvo perspektyvus.“ Replitas sumažino savo darbuotojų skaičių 50%, sumažindama jį nuo maždaug 60 iki 70 žmonių žemiausiame taške.
„TechCrunch“ renginys
San Franciskas
|
2025 m. Spalio 27–29 d
Tada atėjo proveržis.
Praėjusį rudenį „Replit“ paleido reprito agentą, kurį Masad vadina „pirmuoju agentais pagrįstą kodavimo patirtį pasaulyje“, kuris negali tiesiog parašyti kodą, bet „derinti jį, diegti, pateikti jums duomenų bazę, tiesiog veikti kaip tikras programinės įrangos inžinerijos partneris“.
Netrukus, šių metų sausį, jis paskelbė, kad „Replit“ atsisako profesionalių kūrėjų kaip pagrindinės rinkos.
„Hackerio naujienos buvo tikrai nelaimingos“, – pripažino Masadas, kai mes kalbėjomės. Tačiau jis taip pat nežiūrėjo atgal, visiškai atsitraukdamas nuo varžybų perkrautoje profesionalių kūrėjų įrankių rinkoje-kur tokios įmonės kaip „Cursor“, „Github Copilot“ ir kitos kovoja su ja-vietoj to sutelkti dėmesį į milijardo programinės įrangos kūrėjų kūrimą iš „White Collar“ darbuotojų, neturinčių techninės patirties.
„Idėja, kad programavimas būtų prieinamesnis vidutiniam asmeniui, žinių darbuotojui, tikrai, būtent ten, mūsų manymu, yra mūsų rinka“, – aiškina Masad. „Tai iš esmės nauja rinka“.
Šiuo metu šis statymas atrodo labai protingas. Daugybė šios vasaros pranešimų teigė, kad pajamos „Replit“ išaugo iki daugiau nei 150 mln. USD metinių pajamų, o Masadas užsiminė, kad dabar jos yra dar didesnės. Jis taip pat sakė, kad skirtingai nuo daugelio AI varomų kodavimo bendrovių, repittas yra teigiamas. Pasak Masad, dėl įmonių sandorių, kurie sudaro vis didesnę pajamų dalį, maržos yra „nuo 80% iki 90%“.
Sunku patikrinti tokį teiginį, tačiau „Replit“ rinkos pozicija šią savaitę sulaukė tam tikro patvirtinimo, kai Andreessen Horowitz paskelbė savo pirmąją AI išlaidų ataskaitą bendradarbiaudama su „Fintech Firm Mercury“. Išanalizavus „Mercury“ operacijų duomenis, ataskaitoje buvo sekama 50 geriausių AI-Native Programų sluoksnių kompanijų, kurioms pradedančios įmonės iš tikrųjų išleidžia pinigus. Nors „Major Labs Openai“ ir „Anthropic“ užėmė dvi populiariausias vietas, repitas nusileido Nr. 3, aplenkdamas kiekvieną kitą plėtros įrankį. (Verta paminėti: Andreessen Horowitz investavo į kelis repitijos finansavimo raundus.)
PG yra retas PG kodavimas, nes daugelis konkurentų susiduria su tuo, ką Masadas vadina „neigiama bendrosios maržos spąstais“. Realybė yra tokia, kad profesionalūs kūrėjai, turintys pagalbą AI, gali būti apskaičiuota. Priešingai, replito dėmesys netechnikos vartotojams, kuriems gali atrodyti, kad jiems prireiks daugiau pagalbos AI, veikia savo naudai verslo modelio priekyje įmonių klientams, tokiems kaip „Zillow“, „Duolingo“ ir „Coinbase“, kurie moka 100 USD už vietą, taip pat naudojimo pagrindu sukurtos kainos, sukurtos viršuje.
Šis naujas kelias nebuvo be kai kurių veido peržiūrų. Liepos mėnesį rizikos kapitalistas Jasonas Lemkinas tapo virusinis po to, kai naujausia „Replit“ AI agento versija ištrynė savo gamybos duomenų bazę su 100 plius vykdomųjų kontaktų, po to sudarydamas 4000 netikrų įrašų ir vėliau prisipažino Lemkinui, kad ji „panikavo“. (AI agentams, vadinamuose „Reward Hacking“, yra gedimo būdas, kai modeliai tampa taip apsėsta pasiekti tam tikrą tikslą, kad jie veiksmingai apgaudinėja, kai praleidžia ženklą.)
Užuot tapusi gynybine, Masadui ir jo komandai priklausė problema. Tiesą sakant, „Masad“ sako, kad per dvi dienas jie sukūrė automatinę saugos sistemą, kuri skiria vartotojo „praktikos“ duomenų bazę nuo „tikrosios“. Tai, kaip tai apibūdina Masadas, šiek tiek primena, kad turite dvi svetainės filmo spintelės versijas – AI agentas gali laisvai eksperimentuoti kūrimo duomenų bazėje, tačiau gamybos duomenų bazė, kuri yra tikras dalykas, su kuriuo vartotojai sąveikauja, yra visiškai nutrauktas.
Masadas pasakojo, kad įvykis galiausiai padėjo įmonei stipresniam pagrindui, atsižvelgiant į problemas, susijusias su saugumu ir saugumu, kurį reikia išsiaiškinti, ir greitai. „Jei išspręsite sunkias problemas, tuomet turite technologijos griovį“, – sakė jis. (Lemkinas, savo ruožtu, sako, kad tapo super repitto vartotoju, nepaisant to, kad prieš kelis mėnesius neturėjo techninės kilmės.)
Vis dėlto net ir dabar repitė nėra iš miško. Jei kas, jos sėkmė nutapė taikinį ant nugaros. Siekdama, įmonė, kurioje dabar dirba 110 žmonių, vis dar susiduria su egzistencine grėsme iš labai AI laboratorijų, kurių modeliai maitina savo platformą: antropic ir openai. Abi bendrovės pradėjo savo kodavimo įrankius, kurie tiesiogiai konkuruoja su tokiomis įmonėmis kaip „Replit“ ir „Cursor“, ir šios fondo modelių kompanijos gali sau leisti subsidijuoti savo kodavimo įrankius ir po savo modelių po savo gaminių, optimizuodamos našumą taip, kad trečiųjų šalių platformos visada galėtų stengtis atkartoti.
Replito pranašumas, pasak Masado, yra skirtas ne technikos vartotojams, o ne profesionaliems kūrėjams, taip pat sudėtinga infrastruktūra, susijusi su diegimo ir duomenų bazių valdymu, kurį ji sukūrė, ir kurios fondo modelių kompanijos vis dar nepritaria (kol kas).
Be to, „Replit“ turi dar vieną neįprastą paleidimo pranašumą: 350 milijonų dolerių vertės karo krūtinę. Nepaisant to, kad 2023 m. Surinko 100 mln. Bendrovė yra efektyvi kapitale pagal dizainą, nors Masadas juokavo, kad kaip verslininkas, užaugęs stebėdamas savo pabėgėlių tėvo kovą, „Vienas dalykas, kurio man reikia išmokti, yra būti mažiau kuklus ir pradėti leisti pinigus“.
Tai, ar šis kraštas atkuria repitą prieš konkurentus, yra atviras klausimas, ir tai yra tas, kuris Masadas yra atsimintas. Šiuo metu planuojama išplėsti operacijas, pagreitinti produktų kūrimą ir vykdyti įsigijimus-tiek įsigyjančius asmenis, tiek potencialiai įmones, dirbančias su agentų automatizavimu konkrečiose vertikalėse. Tačiau Masadui, kuris liepą pasirodė Joe Rogano podcast’e ir matė, kad jo kompanijos likimas transformuoja, akimirka yra kartaus saldumo. Paklaustas, kaip jaučiasi sulaukti tiek daug dėmesio – jau neminint to, kad 3 milijardų dolerių vertinimas – jis pasinaudojo posakiu, kad „tai taip pat praeis. Tai gali reikšti, kad kai būsite blogoje situacijoje, tai praeis, bet mes taip pat esame geroje situacijoje, kuri praeis.“
Tai yra stoiškas atsakymas iš to, kas dešimtmetį praleido dirbdamas tame pačiame pajamų lygyje, įsitikinęs, kad AI agentai ilgainiui pakeis programavimą, tačiau negalės to įrodyti rinkoje. Tačiau vienas pagrindinis skirtumas tarp Replito ir AI koduojančių startuolių bangos, dabar užtvindžiusios rinką, yra tas, kad Masadas išgyveno kelis hipe ciklus ir jam atsirado kažkas palyginti diferencijuoto ir, kaip pranešama, pelninga.
„Aš išmokau būti šiek tiek stoikų“, – sakė jis. „Svarbu mums elgtis teisingai, būti principingi ir judėti į priekį“.
Nuoroda į informacijos šaltinį