Galite lengvai nueiti visą Automate aukštą nepastebėdami nė vieno humanoido. Iš viso buvo trys, mano skaičiavimais, arba, tiksliau, trys to paties neveikiančio prototipo vienetai. Neura demonstravo savo seniai žadėtą 4NE-1 robotą su tradicinėmis formomis. Buvo šiek tiek nuotraukų sąrankos, kur galėjai padaryti asmenukę su robotu, ir viskas.
Kasmetinėje automatizavimo tobulinimo asociacijos (A3) parodoje nedalyvavo „Agility“ stendas. Oregono kompanija surengė didelį pasirodymą praėjusių metų renginyje – nedidelė skaitmenų armija perkėlė šiukšliadėžes iš dėžės sienelės į konvejerio juostą, esančią už kelių pėdų. Tai nebuvo sudėtinga demonstracinė versija, tačiau vien tų dvikojų robotų, dirbančių kartu, vaizdas vis tiek buvo įspūdingas.
Agility vyriausioji produktų pareigūnė Melonee Wise man pasakė, kad įmonė nusprendė atsisakyti šio produkto, nes šiuo metu ji turi visus užsakymus, kuriuos gali valdyti. Ir iš tikrųjų tai yra šios parodos: gamintojai ir logistikos įmonės ieško naujos technologinės pakopos, kad išliktų konkurencingi.
Kokį vaidmenį toje ekosistemoje vaidins humanoidai, ko gero, šiuo metu yra didžiausias kiekvieno galvos klausimas. Per didžiausią robotikos ažiotažą, kurį mačiau iš pirmų lūpų, daugelis lieka laužyti galvas. Galų gale, „bendrosios paskirties“ humanoidinio roboto sąvoka susiduria su dešimtmečius trukusia ortodoksija. Viską turinčio roboto samprata jau gerą šimtmetį buvo mokslinės fantastikos objektas, tačiau realybė buvo viena iš vienos paskirties sistemų, sukurtų gerai atlikti vieną darbą.
Nors fizinio buvimo nebuvo daug, humanoidų tema buvo labai svarbi renginyje. Todėl A3 paprašė manęs moderuoti diskusiją šia tema. Prisipažįstu, kad iš pradžių atsisakiau minties apie valandos trukmės panelę. Galų gale, tie, kuriuos darome „Disrupt“, paprastai veikia 20–25 minutes. Tačiau pokalbio pabaigoje buvo aišku, kad nesunkiai galėjome užimti dar vieną valandą.
Taip buvo iš dalies dėl to, kad skydelis, kaip pasakė vienas LinkedIn komentatorius, buvo „sukrautas“. Kartu su Wise prie manęs prisijungė Boston Dynamics CTO Aaronas Saundersas, Apptronik generalinis direktorius Jeffas Cardenas ir Neura generalinis direktorius Davidas Regeris. Pradėjau diskusiją paklausdamas auditorijos, kiek susirinkusiųjų laikytų save skeptiškais humanoidinio formos faktoriaus atžvilgiu. Maždaug trys ketvirtadaliai dalyvaujančių žmonių pakėlė rankas, o tai daugiau ar mažiau yra tai, ko tikėjausi šiame proceso etape.
Kalbant apie A3, sakyčiau, kad jis įžengė į atsargiai optimistišką fazę. Organizacija ne tik rengia diskusiją šia tema „Automate“, bet ir organizuoja Humanoidų robotų forumą Memfyje šį spalį. Šis žingsnis atkartoja 2019 m. A3 autonominio mobiliojo roboto (AMR) forumo pradžią, kuris pranašavo staigų sandėlių robotikos augimą pandemijos metu.
Investuotojai yra mažiau matuojami savo optimizmu.
„Praėjus metams po to, kai iškėlėme pirminius lūkesčius pasauliniam humanoidiniam robotui [total addressable market] 6 mlrd. USD, padidinome savo 2035 m. TAM prognozę iki 38 mlrd. USD, nes 4 kartus padidėjo mūsų siuntų skaičius iki 1,4 mln. vienetų, o pelningumas bus daug greitesnis 40 % sumažinus medžiagų sąnaudas“, – „Goldman Sachs“ tyrėja Jacqueline. Du rašė vasario mėnesį paskelbtame pranešime. „Manome, kad mūsų peržiūrėtas siuntos įvertinimas apimtų 10–15 % pavojingų, pavojingų ir automobilių gamybos vaidmenų.
Tačiau yra daug priežasčių būti skeptiškiems. „Hype“ cikluose sunku naršyti, kai esate jų viduryje. Pinigų suma, kuri šiuo metu keičia savininkus (žr.: naujausias 675 mln. USD padidinimas) suteikia vieną pauzę po įvairių paleidimo žlugimo kitose srityse. Tai taip pat ateina tuo metu, kai investicijos į robotus sulėtėjo po kelerių karštų metų.
Viena didžiausių rizikų šiame etape yra per didelis pažadas. Kiekvienai naujai technologijai kyla tokia rizika, tačiau kažkas panašaus į robotą humanoidą yra žaibolaidis šiai medžiagai. Panašiai kaip eVTOL šalininkai mano, kad technologija pagaliau ištesėjo skraidančių automobilių pažadą, asmeninio roboto tarno koncepcija atrodo ranka pasiekiama.
Tai, kad šie robotai atrodo kaip mes, verčia daugelį manyti, kad jie gali – arba netrukus galės – daryti tuos pačius dalykus kaip mes. Elono Musko pažadas apie robotą, kuris visą dieną dirba Teslos gamykloje, o paskui grįžta namo paruošti jums vakarienės, įpylė žibalo į šią ugnį. Sumažinti lūkesčius tikrai nėra Muskas dalykas, tu žinai? Tuo tarpu kiti pasisakė apie bendrą robotų humanoidų intelektą – tai yra išeitis („penkeri–10 metų“ yra laiko tarpas, apie kurį dažnai girdžiu šnekų).
„Manau, kad turime būti atsargūs dėl ažiotažo ciklų, nes galiausiai turime ištesėti pažadą ir ištesėti potencialą“, – sakė Cardenas. „Mes jau anksčiau tai patyrėme su DARPA Robotics iššūkiu, kuriame yra daug įspūdžių, ir mes susidūrėme su realybe.
Vienas iš atjungimo šaltinių yra klausimas, ką šios sistemos gali duoti šiandien. Atsakymas miglotas, iš dalies dėl partnerystės pranešimų pobūdžio. „Agility“ paskelbė, kad dirba su „Amazon“, „Apptronik“ su „Mercedes“, „Figure“ su BMW ir „Sanctuary AI“ su „Magna“. Tačiau kiekviena partnerystė iki šiol turi būti laikoma tokia, kokia ji yra: bandomasis. Tikslus robotų, įdiegtų konkrečioje partnerystėje, skaičius niekada neatskleidžiamas, o šis skaičius dažnai yra vienženklis. Tai visiškai logiška: tai visos veikiančios gamyklos / sandėliai. Būtų beprotiškai trikdoma tiesiog įdiegti naują technologiją ir tikėtis geriausio.
Dėl šios priežasties pilotai yra svarbūs, tačiau jie neturėtų būti painiojami su tinkamumu rinkai. Šiuo metu „Agility“ yra vienintelė grupė, kuri su „TechCrunch“ patvirtino, kad yra pasirengusi kitam žingsniui. Diskusijų skydelyje Wise patvirtino, kad „Agility“ specifiką paskelbs birželio mėnesį. Tuo tarpu „Cardenas“ pareiškė, kad bendrovė planuoja intensyviai bandyti 2024 m. „galinėje pusėje“, o kitų metų pradžioje planuoja tęsti veiklą.
Neura ir Boston Dynamics yra tiesiog per ankstyvas pokalbio etapas. Neura pažadėjo kada nors liepos mėnesį parodyti kai kurias demonstracines versijas, perkeldama 4NE-1 daugiau nei iki šiol buvo pateikta daugybė vaizdo įrašų, kartu su neveikiančiais įrenginiais, rodomais „Automate“.
Kalbant apie tai, kada pamatysime daugiau elektrinio atlaso ilgiau nei 30 sekundžių vaizdo įraše, Saundersas sako:[the video] yra tik ankstyvas žvilgsnis. Kitais metais planuojame patekti į bandomąjį ir kai kuriuos pragmatiškesnius kūrinius. Iki šiol daugiausia dėmesio skiriame dėmesio ir technologijų kūrimui. Manipuliavimo ir AI erdvėse liko išspręsti daug sunkių problemų. Mūsų komanda šiuo metu prie to dirba, ir manau, kad šios funkcijos taps tvirtesnės, turėsime daugiau ką parodyti.
Žinoma, Boston Dynamics nepradeda nuo nulio. Po daugiau nei dešimtmetį trukusio „Atlas“ veiklos įmonė turi tiek pat humanoidinių žinių, kaip ir bet kuri kita, o „Spot“ ir „Stretch“ pristatymai po dešimtmečius trukusių tyrimų daug išmokė įmonę apie produktų komercializavimą.
Taigi, kodėl prireikė tiek laiko, kol pamatė įmonės svyravimą komercinių humanoidų kategorijoje? „Norėjome įsitikinti, kad suprantame, kur dedama vertė“, – sakė Saundersas. „Kurti demonstracinius vaizdo įrašus ir parodyti šaunius dalykus tikrai paprasta, tačiau IG užtrunka ilgai [return on investment] atvejai, pateisinantys žmogaus formą“.
Neura lengvai turi patį įvairiausią scenoje esančių kompanijų portfelį. Tiesą sakant, kyla jausmas, kad kai tik įmonė pagaliau bus pasirengusi rimtai paleisti humanoidą, tai bus tik dar vienas įmonės portfelio formos veiksnys, o ne varomoji jėga. Tuo tarpu, kai elektrinis Atlas galiausiai pasirodys, tai bus trečiasis Boston Dynamics parduodamas produktas.
Kadangi „Digit“ šiuo metu yra vienintelis „Agility“ pasiūlymas, įmonė yra visiškai įsipareigojusi naudoti dvikojų humanoidų formos veiksnį. Savo ruožtu Apptronik padalija skirtumą. Ostine įsikūrusi įmonė formų faktoriaus atžvilgiu taiko geriausią įrankį darbui. Jei, pavyzdžiui, kojos nėra reikalingos tam tikroje aplinkoje, įmonė gali pritvirtinti viršutinę roboto pusę ant ratų pagrindo.
„Manau, kad galų gale tai yra problemų sprendimas“, – sakė Cardenas. „Yra vietų, kur nereikia dvikojų robotų. Mano nuomone, dvikojų formos faktoriai laimės dieną, tačiau kyla klausimas, kaip iš tikrųjų juos išgauti?
Ne kiekviena vietovė reikalauja kojų. Anksčiau šią savaitę „Diligent Robotics“ įkūrėja ir generalinė direktorė Andrea Thomaz man pasakė, kad dalis priežasčių, kodėl jos įmonė pirmiausia skyrė sveikatos priežiūrai, yra ADA (Amerikos su negalia įstatymo) atitinkančių struktūrų paplitimas. Visur, kur gali važiuoti neįgaliojo vežimėlis, ratuotas robotas turėtų galėti sekti paskui jį. Dėl šios priežasties startuoliui nereikėjo susidoroti su labai sudėtinga kojų kūrimo problema.
Tačiau kojos turi ne tik galimybę valdyti tokius dalykus kaip laiptai, bet ir privalumų. Pasiekimas yra svarbus dalykas. Kojiniai robotai lengviau pasiekia apatines lentynas, nes gali sulenkti kojas ir juosmenį. Teoriškai prie AMR viršaus galite pridėti labai didelę ranką, tačiau tai sukelia įvairių naujų problemų, tokių kaip pusiausvyra.
Saugumas iki šiol buvo nepakankamai sprendžiamas pokalbiuose apie formos veiksnį. Vienas iš pagrindinių humanoidinių robotų pardavimo taškų yra jų gebėjimas įsilieti į esamas darbo eigas kartu su kitais robotais ar žmonėmis.
Tačiau tokie robotai yra dideli, sunkūs ir pagaminti iš metalo, todėl jie gali kelti pavojų žmonėms. Ši tema ypač rūpėjo Wise'ui, kuris sako, kad reikalingi papildomi standartai, siekiant užtikrinti, kad šie robotai galėtų saugiai veikti kartu su žmonėmis.
Savo ruožtu aš pasisakiau už labiau standartizuotą požiūrį į robotų demonstracines versijas. Visų pirma vaizdo įrašai apie humanoidus nuslėpė, ką šie robotai gali ir ko negali padaryti šiandien. Norėčiau pamatyti atskleidimą apie atkūrimo greitį, redagavimą, teleop naudojimą ir kitas gudrybes, kuriomis galima apgauti (tyčia ar ne) žiūrovus.
„Labai sunku atskirti, kas yra pažanga, o kas ne“, – sakė Wise'as, turėdamas omenyje kai kuriuos naujausius vaizdo įrašus apie Tesla „Optimus“ robotą. „Manau, kad vienas dalykas, kurį mes, kaip bendruomenė, galime padaryti geriau, yra būti skaidresniems apie mūsų naudojamas metodikas. Tai suteikia daugiau galios ažiotažui. Manau, kad kita mūsų problema yra ta, kad jei pažiūrėtume, kas vyksta su bet kokiu humanoidiniu robotu šioje erdvėje, saugumas nėra aiškus. „Optimus“ nėra el. stotelės. Daugelyje mūsų robotų nėra elektroninės stotelės.