Kaip žinoti, kad kitame pokalbio gale esantis asmuo iš tikrųjų yra tas, kuo jis sakosi?
Anksčiau liepos mėnesį „Ferrari“ vadovas buvo užtvindytas „WhatsApp“ žinutėmis, kurios, regis, atėjo iš jo viršininko, automobilių gamintojo generalinio direktoriaus Benedetto Vigna. Tačiau „Ferrari“ vadovas numerio neatpažino ir negalėjo būti tikras, kad tai tikrai jo viršininkas.
Įtaręs dėl pranešimų iš nežinomo numerio, „Ferrari“ vadovas vis tiek paskambino asmeniu, kuris teigė esantis Vigna. Nepaisant to, kad tariamas generalinis direktorius turėjo Vignos pietų italų akcentą, vadovas vis tiek jautė, kad kažkas negerai, todėl paklausė skambinančiojo to, ką žinotų tik Vigna, ką jiedu asmeniškai aptarė prieš kelias dienas.
„Atsiprašau, Benedetto, bet aš turiu jus atpažinti“, – sakė vadovas. Ir tada skambutis staiga nutrūko ir buvo išvengta galimai milžiniško sukčiavimo, kaip anksčiau šiais metais pranešė „Bloomberg“.
Jei manote, kad „Ferrari“ vadovas yra retas sukčių atvejis, pagalvokite dar kartą. Kol turėjome telefonus, buvo žmonių, kurie bando ką nors apgauti, kad jie manytų, kad tai kažkas kitas. Dabar, kaip ir bandymo prieš „Ferrari“ atveju, balso AI įrankiai leidžia sukčiams klonuoti kažkieno balsą ir priversti aukas manyti, kad jos kalbasi su kitu asmeniu.
Visos šios atakos apima telefono skambutį arba, tiksliau, telefono skambutį. Atsiliepę į skambutį, sukčiai ir sukčiai gali naudoti taktiką, skirtą spaudimui ir priversti jus veikti greitai ir skubotai esant didelio streso situacijai.
Tikriausiai jau girdėjote apie kai kuriuos iš šių sukčiavimo atvejų.
Žiūrėkite, policija (ar federalinės tarnybos) neskambins jums, kad teigtų, kad „turite arešto orderį“ arba reikalaus sumokėti, kad orderis būtų pripažintas negaliojančiu. Jei jums yra išduotas arešto orderis, policija jums nepaliks grasinančio balso pašto pranešimo; jie ateis į tavo namus.
Mažai tikėtina, kad jūsų sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas paskambins jums ir reikalaus sumokėti telefonu, prieš tai neišsiųsdamas laiško ar popierinės sąskaitos. FTB teigia, kad sukčiavimas sveikatos priežiūros srityje gali paveikti bet ką ir svyruoja nuo sukčių, apsimetančių sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais, iki apgaulingų teiginių, kad esate skolingas neegzistuojančios sąskaitos likučiui.
Ir taip, jūs iš tikrųjų turėtumėte būti atsargūs dėl asmens, kuris skambina kitame telefono skambučio gale, kuris teigia esąs iš jūsų banko, jūsų darbovietės arba internetinės technologijų įmonės, kuris jums skambina „patvirtinti jūsų asmeninę informaciją“ arba prašydami perduoti saugos kodą, kuris buvo išsiųstas į jūsų telefoną.
Alternatyva – nustoti kelti ragelį. Palaukite, nustatykite, tada atsakykite.
Kai kurios aferos yra labiau pažengusios nei kitos, įskaitant telefono numerių, kurie skambintojo ID rodomi kaip autentiški, klastojimą ir dirbtinio intelekto įrankių naudojimą asmens balsui manipuliuoti; tai kartais vadinama „deepfake“. Dažnai sukčius bando sukelti atsakymą ar reakciją, apsimesdamas artimu nelaimės ištiktu šeimos nariu. Net jei manote, kad pažįstate jums skambinantį asmenį, bet negalite būti visiškai tikras, tai gali būti dėl rimtos priežasties. Pasikliaukite savo instinktu, būkite budrūs.
Paimkime „Ferrari“ beveik nelaimės atvejį. Pokalbio metu „Ferrari“ vadovas tariamam generaliniam direktoriui uždavė klausimą, kurį žinos tik tikrasis bosas – knygos, apie kurią jiedu kalbėjo prieš kelias dienas, pavadinimą. Mažesniu mastu kai kurie draugai ir šeimos susitarė dėl saugių žodžių ar frazių, kurias gali naudoti, jei reikia įrodyti, kad tai tikrai jie. (Žengiant dar vieną žingsnį, alternatyvi frazė, vartojama tik tada, kai auka kalba per prievartą, gali padėti pranešti kitiems apie nesaugią ar pavojingą situaciją.)
Jei kas nors jums skambina tarsi netikėtai, kad paprašytų jūsų informacijos, kaip galite žinoti, kad jums skambinantis asmuo iš tikrųjų yra teisėtas? Galite pasikliauti tik skambinančiojo telefono numeriu, o skaitmenų galite neatpažinti.
Jei bankas teigia, kad jums skambina, paskambinkite banko kortelėje nurodytu numeriu, kad įsitikintumėte.
Jei įmonė ar organizacija, kurią galite atpažinti, jums skambina ir prašo informacijos, kuri kelia įtarimų, nutraukite skambutį, eikite į organizacijos svetainę ar oficialią programėlę ir perskambinkite tiesiogiai. Ieškodami telefono numerio nepasikliaukite tik „Google“ paieška, nes sukčiai gali apgauti paieškos variklius, kad jie parodytų netikrus sukčių valdomus klientų aptarnavimo telefono numerius.
Jei sulaukiate skambučio, kuriame teigiama, kad kažkas prisijungė prie vienos iš jūsų internetinių paskyrų, eikite į savo internetinės paskyros svetainę arba programą ir prieš imdamiesi tolesnių veiksmų patikrinkite patys. Dauguma kompanijų, tokių kaip Google ar Facebook, jums neskambina, o pasikliauja oficialiais klientų aptarnavimo portalais.
Būkite kaip tas „Ferrari“ vadovas. Skirkite minutę atsikvėpti, pagalvokite ir kontroliuokite situaciją. Ir kitą kartą, kai telefonas įspės apie gaunamą skambutį, galbūt tiesiog leiskite jam pereiti į balso paštą.