„Line Man Wongnai“, maisto pristatymo pagal pareikalavimą paslauga Tailande, svarsto galimybę 2025 m. pradėti viešą pirminį pasiūlymą Tailando biržoje arba JAV, išskirtiniame interviu „TechCrunch“ sakė bendrovės vadovas ir vienas iš įkūrėjų Yod Chinsupakul.
„Line Man Wongnai“ dar turi galutinai nuspręsti, kur pradės IPO, tačiau dvigubas įtraukimas į Tailando ir JAV sąrašus nėra netinkamas, sakė Chinsupakulis.
Kompaniją remia Singapūro nepriklausomas turto fondas GIC; Z Holdings, bendra įmonė, kurią sudaro SoftBank ir Pietų Korėjos interneto įmonė Naver; ir BRV Asia, be kita ko. Iš viso ji surinko daugiau nei 372 milijonus dolerių, o jo vertinimas yra daugiau nei 1 milijardas dolerių.
„Mes orientuojamės į nuolatinį verslo vykdymą ir restruktūrizavimą, kurie yra pagrindiniai prioritetai prieš galimą IPO, ir toliau vertinsime savo kapitalo struktūrą ir finansavimo poreikius, įskaitant įvairias lėšų pritraukimo galimybes“, – sakė Chinsupakul.
Chinsupakul teigimu, įmonės išskirtinumas yra strateginė partnerystė su „Line“ ir klientų elgsenos, vietinių prekybininkų, pristatymo personalo ir reguliavimo aplinkos supratimas.
„Wongnai“ pradėjo veiklą kaip restoranų apžvalgų platforma 2010 m. 2020 m. ji susijungė su „Line Man“, kuri siūlo maisto ir bakalėjos prekių pristatymą, pavėžėjimo paslaugas pagal pareikalavimą ir pasiuntinių programėlę. Tada 2023 m. įmonė įsigijo „Rabbit Line Pay“ (RLP), internetinę ir neprisijungusią mokėjimų platformą, ir „FoodStory“, Tailando pardavimo tašką (POS). Bendrovė teigia, kad įsigijimai sustiprino jos pajamas ir išplėtė klientų bazę.
Susijungimas su „Line Man“ buvo svarbus etapas Wongnai, nes „Line“ yra populiariausia Tailando pranešimų siuntimo programa, kurią naudoja daugiau nei 90% tailandiečių, o programėlė šalyje turi daugiau nei 50 milijonų vartotojų, sakė Chinsupakul. Pasak generalinio direktoriaus, startuolis išsiskiria iš konkurentų, nes jis gali išnaudoti didžiulę „Line“ vartotojų bazę, nes daugelis programėlės naudotojų pasirenka atlikti mokėjimus per susietą „Line“ mokėjimų programėlę.
Šiandien bendrovė siūlo viską nuo maisto ir bakalėjos prekių pristatymo ir restoranų apžvalgų iki mokėjimų platformos, POS prekybininkams ir pavėžėjimo – su konkurentais, tokiais kaip Grab, šalyje.
„Mūsų istorija įrodė, kad esame vikrūs ir gebame vykdyti strateginius susijungimus ir įsigijimus. Visada įvertiname potencialias investavimo galimybes siekdami savo strateginių tikslų, kurie gali apimti potencialias investicijas ir (arba) susijungimus ir įsigijimus, jei tai padeda siekti mūsų ilgalaikių tikslų. Esame labai atviri“, – sakė Chinsupakul.
Generalinis direktorius teigė, kad bendrovė ketina plėsti savo POS verslą prekybininkams ir mokėjimų paslaugą.
„Tos dvi kitos įmonės yra santykinai mažesnės nei mūsų maisto pristatymo verslas [as we are a latecomer], todėl norime juos auginti kelis kartus“, – sakė Chinsupakul. Jis pridūrė, kad bendrovė ir toliau investuos į savo technologijų komandos augimą, ypač duomenų ir dirbtinio intelekto srityje.
Line Man Wongnai susiduria su didele konkurencija maisto pristatymo erdvėje Tailande su Singapūro Grab ir Indonezijos „GoTo“, kurie turi savo super programėles ir taip pat siūlo elektroninės prekybos paslaugas.
Šiuo metu „GrabFood“ pirmauja maisto pristatymo rinkoje Tailande, turėdama didelę 56 % rinkos dalį, o toliau – Line Man Wongnai – 53 %. Remiantis Statista ataskaita, 2023 m. balandžio mėn. „Shopee“ yra Nr. 3, o po to – „Siam Commercial Bank“ (SBC) „Robinhood“.
Kambarys augti Tailande
Chinsupakul atkreipė dėmesį į tai, kad internetinio maisto ir bakalėjos prekių pristatymo skverbtis Tailande yra maža ir yra pakankamai galimybių augti. 2024 m. vasario mėn. maisto pristatymo internetu skvarba Tailande siekė 27,14%, o bakalėjos prekių pristatymo – 17,34%.
Kalbant apie pavėžėjimo paslaugas, Chinsupakul sakė, kad Tailando žmonės vis dar naudojasi užsakomomis taksi paslaugomis naudodami programas, tačiau tik internetinė rinka galėtų būti didesnė. „Statistika“ prognozuoja, kad pavėžėjimo programėlių vartotojų skverbtis į rinką šiais metais sieks 19,8%.
Paklaustas, ar įmonė siekia tapti tokia super programa kaip „Grab“ ir „GoTo“, Chinsupakul sakė, kad „Line Man Wongnai“ siekia aukščiau. „Super programa skirta tik vartotojui, tačiau „Line Man Wongnai“ paslaugos skirtos ir vartotojams, ir prekybininkams. Mes labiau esame „Meituan“ ir „WeChat Pay“ derinys.
Šiuo metu bendrovė nori sutelkti dėmesį į Tailando rinką ir nesvarsto plėstis į kitas Pietryčių Azijos šalis prieš išleisdama į viešumą.