„Waymo“ pradės bandyti savo autonominių transporto priemonių technologiją Tokijuje 2025 m. pradžioje – pirmą kartą „Alphabet“ kompanijos robotaksis važinėjo viešaisiais keliais už JAV ribų.
Persikėlimas į Japoniją yra Waymo „road trips“ – plėtros programos, kurios metu jos technologijos pristatomos į įvairius miestus ir jos išbandomos, dalis – kiekvienam miestui kyla skirtingų iššūkių. Tokijuje „Waymo robotaxis“ susidurs su vairavimu kairiąja puse ir tankia miesto aplinka.
Iki šiol šios kelionės buvo skirtos keliolikai JAV miestų, dažniausiai tam, kad būtų išbandytos konkrečios sąlygos ar aplinka, pavyzdžiui, lietus Majamyje arba ypatingas karštis Mirties slėnyje, Kalifornijoje. Bendrovė taip pat išbandė savo transporto priemones Bafale; Vašingtonas, DC; Las Vegasas; ir Sietlas. Paprastai „Waymo“ pradeda nedidelį automobilių parką atvežant į miestą, kur žmogus rankiniu būdu vairuoja transporto priemonę ir nustato tam tikras sritis. Transporto priemonės galiausiai bus išbandytos autonominiu režimu, iš pradžių su žmogumi prie vairo.
Waymo sakė, kad bendradarbiaus su taksi siuntimo programėle GO ir taksi įmone Nihon Kotsu kaip savo Japonijos „kelionės“ dalį. Pasak bendrovės, Nihon Kotsu prižiūrės „Waymo“ transporto priemonių valdymą ir aptarnavimą.
Iš pradžių Nihon Kotsu vairuotojai transporto priemones valdys rankiniu būdu, kad nustatytų pagrindines Japonijos sostinės sritis, įskaitant Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chūō, Shinagawa ir Kōtō. „Waymo“ teigė, kad bendradarbiauja su Nihon Kotsu komanda, kad apmokytų savo darbuotojus valdyti „Waymo“ savarankiškai važiuojančius „Jaguar I-Pace“ automobilius.
Šis pranešimas paskelbtas praėjus vos savaitei po to, kai GM pareiškė nutrauksianti savo programą „Cruise robotaxi“, o tai taip pat nutraukė planus kartu su partneriu „Honda“ Japonijoje pradėti pavėžėjimo be vairuotojų paslaugą. 2023 m. spalį „Honda“, „Cruise“ ir GM paskelbė apie planus 2026 m. Tokijuje kartu pradėti teikti robotaksi paslaugą, naudojant „Cruise“ specialiai sukurtą robotaksi „The Origin“.