Tuo metu, kai įmonės uždaro savo debesų ir vaiduoklių virtuves, „Local Kitchens“ įrodo, kad savo technologijomis pagrįsto kelių prekių ženklų restorano koncepcija yra verslo modelis, kuris gali veikti. Ir už savo pastangas ji gavo 40 milijonų dolerių naujos B serijos finansavimo.
Jonas Goldsmithas, Jordanas Bramble'as ir Andrew Munday, visi buvę „DoorDashers“, įkūrė San Franciske įsikūrusią įmonę 2020 m., siekdami pasiūlyti patiekalus iš vietinių restoranų ir nacionaliniu mastu pripažintų virėjų Šiaurės Kalifornijos vartotojams.
Vietos virtuvės veikia panašiai kaip debesų ir vaiduokliškos virtuvės, kurios yra bendros darbo vietos restoranams gaminti maistą, dažnai tik pristatymui. Bendrovė sukūrė skaitmeninį formatą, kad galėtų valdyti kelių prekių ženklų mobiliųjų programų užsakymus iš vienos virtuvės.
Tačiau generalinis direktorius Goldsmithas tvirtina, kad įmonė nėra virtuvė vaiduoklis (tai, ko gero, nenuostabu, atsižvelgiant į tai, kaip ši kategorija tapo nepalanki). Štai kaip jis apibūdina skirtumą: „Local Kitchens“ pati valdo restoranų vietas – dabar jų yra 12. Tai reiškia, kad įmonė įdarbina maistą gaminančius žmones ir bendradarbiauja su partneriais restoranais bei virėjais, kad mokytų juos pagal savo receptus. Ji taip pat siūlo ne tik pristatymo paslaugas, o valgomojo paslaugas, kad būtų užtikrintas žmogiškesnis ryšys.
Šis modelis leidžia įmonei pasiekti 50% daugiau pardavimų vienam asmeniui per valandą nei tradiciniai restoranai, sakė Goldsmithas.
„Vienas iš šio modelio pranašumų yra tai, kad esame efektyvesni, skaičiuojant pardavimą per darbo valandą“, – sakė jis „TechCrunch“. „Tai reiškia, kad mes tikrai galime reinvestuoti į puikių žmonių samdymą, apmokėjimą jiems ir gerą mokymą. Tai labai svarbu, kad maisto kokybė būtų tokia, kaip šis, kai vienoje virtuvėje yra aštuoni prekių ženklai.
San Franciske bendrovė dirba su vietiniais prekių ženklais, įskaitant Sushirrito ir Boba Guys, ir su nacionaliniu mastu pripažintais virėjais, tokiais kaip Mason Hereford, Naujojo Orleano sumuštinių parduotuvės „Turkey and the Wolf“ įkūrėjas. „Bon Appetit“ 2017 m. jį pavadino „Geriausiu naujuoju restoranu Amerikoje“.
Nuo A serijos 2021 m. „Local Kitchens“ išaugo 5 kartus ir pasiekė padalinio lygio pelningumą. Be to, 1 iš 10 namų San Francisko įlankos rajone yra išbandęs šią paslaugą, sakė Goldsmithas.
„Mes tapome savaitės įpročiu, ypač svečiams, kurie nemėgsta gaminti“, – sakė jis. „Šeima ar pora gali užsisakyti iš „Local Kitchens“ ir rasti kažką kiekvienam.
Ne kiekviena šios pramonės įmonė tai daro gerai. Ne taip seniai debesų ir vaiduokliškos virtuvės koncepcija sklandė aukštai, ją paskatino pasaulinė pandemija, kai visi buvo įstrigę namuose, bet norėjo, kad būtų pristatytas maistas.
Tiesą sakant, šiai pramonei sekėsi taip gerai, kad iki 2025 m. ji buvo pasirengusi sudaryti daugiau nei 20 % restoranų pramonės. Bėgant metams startuoliai taip pat pritraukė kapitalą iš geriausių investuotojų, tokių kaip SoftBank ir Andreessen Horowitz.
Bet tai neįvyksta taip, kaip planuota. Vėl atidarius restoranus, koncepciją tapo sunku išlaikyti. Net ir dideli greito maisto tinklai, tokie kaip Wendy's.
Tuo tarpu „Kitchen United“, surinkusi apie 150 mln. USD rizikos remiamo finansavimo ir „Fast Company“ reklamuojama kaip „vienkartinė virtuvės lyderė vaiduoklis“, kovo mėnesį nusprendė parduoti turtą Sam Nazarian vadovaujamai gyvenimo būdo svetingumo įmonei SBE.
Vietinės virtuvės, nepaisydamos šių šansų ir norinčios plėstis į naujas bendruomenes Los Andžele ir už Kalifornijos ribų, padarė gerą statymą „General Catalyst“. Įmonė padvigubino bendrovės pelną ir pirmavo 40 mln.
Kyle'as Doherty, „General Catalyst“ generalinis direktorius, sakė, kad virtuvės vaiduokliai „iš pradžių pažadėjo paskatinti esminius klientų vertės ir efektyvumo pokyčius“. Tačiau tokios problemos kaip neautentiški valgiaraščiai, prasta kokybės kontrolė, abejotini ruošimo metodai ir netvari vienetų ekonomika neleido tam tikriems verslo modeliams įsitvirtinti restoranų pramonėje po COVID.
Sukurdama tai, ką Doherty pavadino „naują kategoriją, kuri, mūsų nuomone, atspindi idealią maitinimosi patirtį“, „Local Kitchens“ „puikus derinys teikia pirmenybę tam, ko reikia vartotojams, ir panaudojo naujoves restorano iššūkiams ir neefektyvumui išspręsti“.
„Net praėjus metams po to, kai maisto pristatymo augimas pasirodė esąs ilgalaikė tendencija, klientai vis dar yra priversti paaukoti veiksnius, dėl kurių valgymas būna malonus, ir rinktis tarp aukštos kokybės maisto ir gero aptarnavimo“, – „TechCrunch“ sakė Doherty. „Local Kitchens atlieka tai, ko nepajėgė kiti maisto pristatymo modeliai – patenkina klientų pageidavimus, užtikrina neprilygstamą efektyvumą ir sukuria sprendimą, kuris džiugintų vartotojus, virėjus ir vietos bendruomenes.
Prie „General Catalyst“ prisijungė kiti esami investuotojai „Human Capital“, „Pear VC“ ir „DoorDash“ įkūrėjas Stanley Tangas, kuris prisijungia prie bendrovės direktorių tarybos. Dėl to „Local Kitchens“ bendras finansavimas siekia 75 mln.
„Stenlis buvo mūsų draugas ir mentorius“, – sakė Goldsmithas. „Jis taip pat dalyvauja „Local Kitchens“ nuo pat įmonės veiklos pradžios, ir mes džiaugiamės, kad jis oficialiai prisijungs prie valdybos.